Buscar  

Una llei contra el país

La LEC blinda els privilegis d'escoles concertades, imposa una gestió empresarial i posa fi a la participació de la comunitat escolar en la presa de decisions.
Xavi Díez (USTEC - Ste's) | El Punt | 12-11-2008 | 631 lecturas
www.kaosenlared.net/noticia/una-llei-contra-el-pais

[Traducción al castellano]

Una llei contra el país

El conseller i el seu equip han tractat de dissimular les profundes transformacions que pretenen implantar en l'educació pública mitjançant eslògans. Així, una «llei de portes obertes» que implica que la gestió privada i els negocis entraran en escoles i instituts, una «llei de futur» que amaga un retorn a un passat d'autoritarisme i arbitrarietat i «una llei de país» que obvia que el conjunt de mesures a aplicar són les mateixes que arreu del món, en el context de l'agenda privatitzadora dels serveis públics, han degradat els sistemes educatius. Els nostres responsables polítics han llegit Orwell, i dominen a la perfecció la tècnica de pervertir el llenguatge.

En realitat, del que es tracta, és d'una llei «contra» el país, perquè no busca la millora de l'educació, sinó que busca un canvi radical de paradigma educatiu. Enlloc apareix cap de les mesures que han demostrat que són eficaces: l'atenció personalitzada, els grups reduïts, la formació permanent del professorat, la col·laboració familiar. En canvi, blinda els privilegis d'escoles concertades, imposa una gestió empresarial, es desentén de trams essencials educatius per passar la patata calenta als municipis i posa fi a allò que havia caracteritzat l'excel·lent tradició pedagògica catalana: la participació de la comunitat escolar en la presa de decisions. Se subverteix el significat de la paraula autonomia per posar fi a la d'aula, la de cicle i la de claustre. Tot, a la recerca d'un professorat i un alumnat submisos, acostumats a acatar acríticament consignes superiors. I d'unes famílies reduïdes a la condició de clients. Una involució en els valors que defineixen tota societat democràtica.

Tot plegat, amb una finalitat. Posar fi a l'escola com a instrument de promoció social, liquidar la meritocràcia, eliminar la dissidència, signes del temps de globalització en què l'educació ha passat de ser un pilar de ciutadania a se un negoci més.

http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/noticia?p_idcmp=3063083
 
Más información:

|12-11-2008


Noticias relacionadas

El 13 de Novembre, Vaga a l’ensenyament públic de Catalunya contra la LEC

CGT Catalunya | Per a Kaos en la RedManifestacions a Barcelona, Tarragona, Lleida, Girona i Tortosa.
[8-11-2008] | 1790 lecturas | 4 comentarios

Signeu contra la Llei d'Educació de Catalunya. El 13 de novembre tots i totes a la vaga !!

USTEC·STEs, ASPEPC-SPS i CGT | Per a Kaos en la RedEntenem que aquest projecte de Llei no resol els problemes que avui pateix l’ensenyament públic, ans el contrari, avança cap a la privatització i l’organització empresarial dels centres públics.
[8-11-2008] | 752 lecturas | 1 comentario

13 de novembre: Tots i totes a la vaga i la manifestació contra la LEC i en defensa de l'ensenyament públic

CO. BAS - Ensenyament | Per a Kaos en la RedL’ensenyament públic a Catalunya està en perill. Les polítiques neoliberals volen convertir la xarxa pública en subsidiària de la privada. Ara el Tripartit pretén donar-hi el cop de gràcia amb la LEC.
[7-11-2008] | 845 lecturas | 2 comentarios

El 13 de novembre, participa a la Vaga General de l'Ensenyament Públic Català

Federació d'Ensenyament de la CGT de Ponent: | Per a Kaos en la RedTots i totes a la vaga pels nostres dret com a treballadors públics i en defensa de l'educació publica i de qualitat fora autoritarisme franquista de l'escola !!
[4-11-2008] | 810 lecturas | 1 comentario

En suport a la vaga de l'ensenyament públic de Catalunya del 13 de novembre

Campanya contra la Directiva de les 65 hores | Per a Kaos en la RedAquesta llei no aporta cap millora al sistema educatiu, augmenta el poder i la influència de les patronals religioses, consolida el camí cap a la privatització...
[30-10-2008] | 343 lecturas

Comentarios (0)
La inserción de comentarios en esta noticia está desactivada
Col·lectiu Kaos en la Red. C/ Sant Crispí, 182 (08222). Terrassa (Barcelona)