Senyora jutgessa Erika López Gracia
Jutjat penal núm. 2 de Manresa
Senyora,
com a ciutadans i ciutadanes d’Osona, estem molt alarmats pel fet que el pres osonenc Amadeu Casellas, actualment a l’hospital de Terrassa, ja fa cinquanta-dos dies que està en vaga de fam. En aquests moments ja ha perdut més de vint-i-tres quilos, i la seva situació és molt delicada, fins al punt que, si no es resol de manera immediata aquesta situació, les conseqüències podrien ser irreversibles i, fins i tot, mortals.
La seva reclamació (que es posi un límit a la seva condemna o que se li concedeixi la llibertat condicional) ens sembla del tot justa i raonable, si tenim en compte que ja fa vint-i-dos anys que està empresonat, és a dir, tota una vida. Creiem que Amadeu Casellas ha pagat amb escreix el seu deute amb la justícia i que no se’l pot condemnar, de fet, a una cadena perpètua.
Més enllà de les consideracions polítiques, creiem que aquesta situació és insostenible. Casellas té dret a la reinserció en la societat que l’ha vist néixer, i com a ciutadans d’aquesta comarca no volem que mori a la presó, sinó que visqui en pau entre nosaltres.
Per tant, li
DEMANEM:
1.Que s’atenguin les reivindicacions del senyor Amadeu Casellas Ramon de manera immediata.
2.- Que es garanteixi el dret del Sr. Casellas a gaudir d'una possibilitat efectiva de reinserció social, que se li proporcioni un tracte equitatiu i proporcionat, i s'eviti que el compliment encadenat de penes continuï resultant inhumà, contrari a la dignitat de la persona i, per tant, inconstitucional.
3. Que, en conseqüència, admeti el recurs presentat per la defensa del Sr. Amadeu Casellas en contra de la resolució negativa del dia 18 de juliol i reformi la seva resolució en el sentit de limitar el compliment de la condemna a vint anys.
Vic, 12 d’agost de 2008.














#1.- DIARIO LA VANGUARDIA (fragmento)
17-08-2008 09:14
La causa del rebelde.
Casellas tenía 14 años en 1973 y trabajaba en una fábrica de Balenyà cuando descubrió el anarquismo. "Me sentía explotado por el empresario, conocí a gente de la CNT y empecé a repartir propaganda subversiva por las calles. Iba de paquete en la moto con las octavillas y asistía a reuniones clandestinas". Creía en la lucha armada, en la revolución imprescindible para cambiar las cosas, y aún hoy, cuando ha cumplido ya los 45 años y está convencido de que las pistolas no arreglan nada, considera que el anarquismo, aun sin ser la solución definitiva, "funcionaría mejor que la democracia que tenemos". "En España no tenemos democracia -dice-. Antes había un dictador que era Franco, y hoy hay unos partidos políticos. Las empresas funcionan igual. Las necesidades de primer orden no están resueltas. Falta igualdad entre ricos y pobres".
Fue buscando esta igualdad como atracó su primer banco, el banco mercantil de Manresa, en 1976. "Fue casi mi primer delito. Estaba muy nervioso, pero fue bien. Un policía local nos dio el alto, pero salió corriendo al ver nuestras armas y los pasamontañas" Durante los siguientes dos años y medio atracó más de 50 bancos. "Era una manera de recuperar lo que los bancos nos cogían. No me arrepiento de nada, salvo de no haber cogido lo suficiente". Los botines rondaban los dos millones de pesetas. Una parte era para el grupo anarquista, otra se la metía en el bolsillo y otra se la hacía llegar, de forma anónima, a familias en apuros
Valoración: 5
| Avisar provocación