La sisena edició de l’Aplec Folk no ha acomplert les expectatives dels organitzadors. El director del Parc de Vallparadís, Jordi Chueca assegura que “a nivell musical tot ha estat perfecte, el nou escenari, al torrent de la Font d’En Sagrera està molt bé, però tan divendres com dissabte hi hagut menys gent de la que nosaltres esperàvem”. Ara l’organització analitzarà les causes d’aquesta davallada “i s’haurà de revisar el format de cara a l’any que, si cal concentrar tots els concerts en un dia o canviar de dates o qualsevol altra possibilitat”, explica Chueca.
El responsable del parc també afegeix que “amb l’aplek folc volíem ser un referent a nivell de comarca, no tan sols de Terrassa i està clar que això no ha estat així. De cara a l’any que ve potser haurem de pensar concerts per la ciutat i prou”. Tot i això, de moment no es plantegen ni plegar ni tampoc tornar a l’escenari de l’any passat, més cèntric, el mateix del pícnic jazz, a la Font de l’Apotecari.
l’organització analitzarà les causes d’aquesta davallada “i s’haurà de revisar el format de cara a l’any que, si cal concentrar tots els concerts en un dia o canviar de dates o qualsevol altra possibilitat”, explica Chueca.
Pel que fa al contingut del sisè aplek Folc, Chueca assegura que “hi hagut molta qualitat musical”. Per al màxim responsable del Parc “la música ha sonat bé, aquesta part ha estat perfecta. Són grups amb experiència, ja sabíem que ho farien bé i així ha estat”.
Els grups que han actuat en la sisena edició de l'aplek Folc son Bratsch, integrat per cinc músics francesos que han portat a Vallparadís la música gitana europea; El Grup de Folk, que presentava el seu darrer treball “Que fas polissó” dedicat al músic Xesco Boix, que va morir fa tot just 25 anys.;Txala, un grup que barreja la tradició basca i catalana; Calicanto, una formació que recupera la música tradicional veneciana i Urbàlia Rurana i La Romàntica del Saladar, dos grups valenciansque finalment s’han unit i que han contribuit a recuperar el moviment folk al País Valencia. A més, aquest any s'ha fet un concert divendres a l’Auditori Municipal, Névoa, el primer concert de l’Aplek Folc que s’ha fet en un escenari tancat, però que també ha estat gratuït.