Buscar  

Èxit total de les vagues dels conductors/es d’Autobusos de TMB

La mobilització dels conductors/es d’autobusos de TMB en demanda de dos únics dies de descans setmanal ha sigut un èxit. Un 90% de la plantilla de conductors/es han secundat les vagues convocades fins avui.
CGT - Busos | Per a Kaos en la Red | 24-12-2007 | 328 lecturas | 1 comentario
www.kaosenlared.net/noticia/exit-total-les-vagues-dels-conductorses-dautobusos-tmb

  Èxit total de les vagues dels conductors/es d’Autobusos de TMB

  El comitè de descansos emplaça publicament a Jordi Hereu a fer de mediador entre Empresa i Treballadors/es per trobar una solució al conflicte

Els conductors d’autobusos segueixen
demanant una negociació real i no paraules buïdes.

Les vagues del 2, 3 i 4 de gener continuen

  La mobilització dels conductors/es d’autobusos de TMB en demanda de dos únics dies de descans setmanal ha sigut un èxit. Un 90% de la plantilla de conductors/es han secundat les vagues convocades fins avui.

Les Assemblees del divendres 21 i dilluns 24 de desembre han comptat amb la participació d’uns 1500 conductors/es. S’ha decidit continuar amb les vagues convocades si no es comença a negociar amb contingut.

Els conductors/es d’autobusos ho tenim molt clar, volem dos dies de descans, reals, a la setmana. Volem treballar de forma segura per la resta de ciutadans i pels usuaris. Volem poder donar un bon servei de qualitat, millorant el transport públic de superfície de Barcelona. I volem treballar la pròxima setmana per no perjudicar a l’usuari. Per això reclamem diàleg amb propostes concretes. Una cosa que no hem tingut des de el passat 3 de desembre, data de la ultima reunió formal amb la direcció de TMB.

El Comitè de descansos ha entregat una carta al Alcalde de Barcelona demanant que faci de mediador entre l’empresa i els treballadors per poder arrivar a un acord abans de que el conflicte s’aprofundeixi i s’allargi en el temps.

Els conductors no entenem que les actituds prepotents de TMB i de l’Ajuntament estiguen causant problemes a la ciutadania i a la seva mobilitat. No entenem que ningú de TMB hagi plantejat aturar la vaga i començar a negociar de veritat en cap dels quatre dies que ha durat la mobilització. No entenem que directius que gestionen aquesta empresa no siguin capaços de guanyar-se els sous milionaris que cobren a comptes de la ciutadania. I, no entenem, que els responsables de l’Ajuntament i la direcció de TMB, facin que els usuaris tornin a patir noves aturades del servei la setmana que ve.

Per tot això demanem negociar. Per evitar perjudicis als usuaris del transport públic, els únics que ens motivan per anar a treballar.

Volem recordar que el col·lectiu de conductors de TMB treballa sis dies a la setmana, comença i acaba la seva jornada laboral en dos llocs diferents de la ciutat i tots els conductors i conductores suplents coneixen el seu horari i la linea en la que han de conduir el dia següent només amb un dia d’antelació. El col·lectiu de conductors/es realitza només 5 dies de descans al mes.

El conductors i conductores d’Autobusos de TMB treballen a l’any: 1690 hores efectives, 83 hores de presencia mínimes, 80 hores extres obligatòries, 7 dies de feina en festes oficials, temps partit, etc. Treballem 251 dies a l’any, més les festes oficials, quan la mitjana al sector és de 220 dies a l’any.

Aquesta situació de manca de descans està provocant:

1. Una concil·liciació de vida familiar i laboral molt difícil de dur a terme. No és una casualitat que cada cop són més els treballadors i treballadores que s agafen la reducció de jornada per fill, com una manera de poder estar més amb els seus.

Una altra dada que confirma aquesta mancança de conciliació familiar és l’augment considerable de companys i companyes que agafen alguns dels seus 20 dies de permís no retribuït, ajustant-se el cinturó per poder estar més amb la família.

2. Un alt nivell de tensió entre els conductors i conductores que ha fet disparar totes les alarmes pel nivell d’agressions que patim com a col·lectiu. El complicat tràfic de la ciutat, la tardança entre Autobusos deguda a la gestió de segons quines línies, fent que la desesperació d’alguna gent es tradueixi en agressivitat i la pèrdua del respecte cap a la figura del conductor, ha derivat en agressions cap al conductor i conductora. (35 agressions físiques al 2006, 38 fins al dia d’avui. En relació a les agressions verbals no hi ha constància, però sabem que són diàries).

3. L alt nivell de baixes per qüestions psicològiques (depressió, ansietat, etc.). Segons l’Informe de Salut de l’any 2002-2004, les enfermetats psicològiques eren la segona causa de baixes a l’empresa, després de les muscoesqueletiques. A dia d’avui encara no tenim dades de l’Informe del 2004-2006.

Per contactar:

JOSEP GARGANTÉ
Delegat de CGT Autobusos de TMB
669 17 19 57

SATURNINO MERCADER
Delegat de CGT Autobusos de TMB
676 70 50 62

ANTONIO ARANDA
Secretari de Relació amb els Mitjans de Comunicació CGT CATALUNYA
619 39 00 99

 
Más información:

Noticias relacionadas

Huelga de conductores de autobuses de Barcelona: Entrevista a Josep Garganté, delegado por CGT en TMB (cast/cat)

Teo Navarro | Para Kaos en la Red"La huelga como tal ha sido un éxito a nivel de participación y apoyo". "La Asamblea del 24-D decidió que mientras sólo haya palabras vacías la movilización continúa". "Ahora estamos cogiendo fuerzas para los próximos tres días de huelga".
[25-12-2007] | 2048 lecturas | 5 comentarios

Comentarios (1)

Ánimo, no aflojeis!

Un 'usuario afectado'|24-12-2007 19:11

Soy uno de los 'usuarios afectados' por la huelga de los compañeros de TMB. Uno de los 'indignados ciudadanos' secuestrados por la huelga salvaje de privilegiados conductores...Al menos según lo que leo y oigo por los diarios y televisiones públicas o privadas.

Está muy claro que quieren enfrentaros al resto de ciudadanos de Barcelona. Bien, existen dos opciones: rajarse o seguir dando ejemplo al resto de trabajadores de la ciudad.

Recuerdo las diferentes huelgas de Metro, buses, etc. desde que era un niño. Siempre mi familia tenía claro que 'si no hay trenes, pues se va a pie o apretado'. Siempre era la misma canción, siempre imágenes de usuarios con problemas para que les echáramos la culpa a los trabajadores en huelga. Ni puto caso.

Hoy sigo teniendo claro que cuando los trabajadores protestamos es porque el empresariado o el capital nos explota.

Seguid firmes, sed todo lo pedagógicos que querais con la desinformación del Poder pero seguid sin aceptar su discurso: Nosotros no somos un grupo de burgueses de mierda que pide 'por favor hacer una huelguecita'. Cuando la clase obrera está hasta las pelotas y se mueve, se mueve y punto.

Ánimo a todos los compañeros y compaleras de TMB. ¡Ahí esa CGT!

Valoración: 0  

La inserción de comentarios en esta noticia está desactivada
Col·lectiu Kaos en la Red. C/ Sant Crispí, 182 (08222). Terrassa (Barcelona)