Des de la Comissió de Negociació del Comitè Contra Bolonya de la UAB, després de les darreres negociacions amb el Rector, Lluís Ferrer, amb el Secretari General, Rafel Grasa, amb la viceRectora de relacions institucionals, Anna Cros, amb el Vicerector d'Estudiants, Joan Carbonell, amb el Rector de la UPF i President de l'ACUP, Josep Joan Moreso, amb la Comissionada per Universitat i Recerca i la seva secretària, Blanca Palmada i Eva Inglés, amb estudiants de la UB i la UPF i amb professors de lletres i psicologia, exposem que:
1. Malgrat els moments de tensió viscuts en determinats punts de les negociacions, fruit del marc d'excepció en el que es troba el Campus de la UAB, les i els estudiants ens reafirmem en la nostra voluntat de continuar amb el diàleg i les negociacions.
2. Valorem positivament els acords parcials assolits en la darrera reunió.
3. Instem al Rector i al seu Equip de Govern a seguir avançant cap a la consolidació d'uns acords que beneficiïn al conjunt de la comunitat universitària.
4. Continuarem treballant en l'elaboració d'una proposta de consulta a tota la comunitat universitària referent a l'aplicació de l'Espai Europeu d'Ensenyament Superior, tal i com s'ha compromès el Consell Interuniversitari de Catalunya.
5. Lamentem que, en el marc de les negociacions, s'estigui fent un ús polític de la resolució dels expedients disciplinaris contra 27 estudiants de la UAB.
En la voluntat ferma de seguir avançant en el diàleg, proposem que:
1. Les assemblees valorin els moviments relatius a la negociació i, si ho creuen convenient, iniciïn un procés parcial de desocupació de les aules per tal de que les negociacions avancin amb garanties.
2. Es congelin les ocupacions planificades per la setmana vinent a l'espera de l'evolució de les negociacions.
Dit això, entenem que el Rector ha de modificar la seva posició vers els expedientats, doncs és inconcebible que, en el marc de la universitat al segle XXI, s'expulsin 27estudiants emparant-se en un reglament franquista.
Els estudiants ens mantenim ferms, arreu dels Països Catalans, en la lluita per una universitat pública, popular i de qualitat.
Comissió de Negociació del Comitè Contra Bolonya de la UAB




#1.- Desacord amb com s'està portant el procés
Estudiant UB|06-12-2008 10:25
Primer de tot dir que no hem sembla correcte el fet de que es negocii a nivell únicament de la UAB. A més a més, dir que a veure qui es el llest que es creu que sortira res positiu d'aquestes "negociacions". Ja som tots prou grandets per saber com acaben aquestes coses i qui en sortira beneficiat. Crec que ara no es moment ni molt menys de negaciar res, en priemr lloc perque la postura nostra hauria de ser aturar els Plans de Bolonya i partint de cero participar en les negociacions de l'establiment d'un nou programa per a l'educació superior (evidentment epr fer això necessitem el suport de la majoria d'estudiants i de la clase treballadora), i també ho considero negatiu fer-ho en aquest moment perquè la correlació de forces que tenim favorable a nosaltres es molt minsa comparable amb la que potencialment podríem aconseguir dintre el moeviment estudiantil i la societat en general si en els proxims mesos fessim fortes campanyes d'informació.
Valoración: 0
| Avisar provocación
#2.- Desacord amb com s'està portant el procés
Estudiant UB|06-12-2008 10:27
De totes maneres la cosa està com està, pero ja veig jo com acabarà la cosa, el moviment venut per l'eliminació del expedients, un referendum o algo semblant en desigualtat de condicions ja que els estudiants no estaran informats en el moment que es faci i la possibilitat de derrota o de victoria es una realitat a tenir en compte, i alguna minucia més que s'aconsegueixe esgarrapar. En ve d'utilitzar tot el potencial movilitzador existent ara mateix en el jovent per lluitar per frenar completament els plans de Bolonya, fer una universitat pública realment de qualitat i a la que hi puguin accedir els fills dels treballadors i utilitzar auqesta força de la juventut com a força movilitzadora de tota la societat per lluitar contra el sistema capitalista en el amrge de crisi económica en que ens trobem.
Valoración: 0
| Avisar provocación
#3
06-12-2008 10:40
A veure company un parell de qüestions:
1. El conjunt dels alumnes està contra la privatització de la Universitat.
2. El conjunt dels estudiants esta contra la introducció de les empreses a la universitat i la destrucció de l’esperit crític en uns percentatges molt elevats-.
3.La majoria d’alumnes està contra el pal Bolonya això com s’ha pogut veure quan els alumnes han opinat en llibertat.
4. Una altra cosa és el potencial mobilitzador general, que no ha esta tan important com hom podria esperar de persones amb un cert nivell cultural, res de nou sempre es igual una minoria lluita pels interessos de una majoria de 40.000 estudiants el 10 % s’ha mobilitzat i encara molt menys persones han ocupat les facultats.
5. No t’enganyis, ni ens enganyis, la majoria dels estudiants és com és i el que cal és informar-la i que decideixi. Si el resultat de la consulta és una derrota no passa res la lluita continua. Tothom pensa que te dret a decidir si vol ser lliure o esclau amb menjar calent ... i de moment al món on sembla que alguna cosa es pot decidir (occident)   la majoria de gent decideix ser esclava amb menjar calent a taula... es la seva opció sempre quedarà gent digna que decideixi seguir la lluita.
Valoración: 5
| Avisar provocación
#5
06-12-2008 11:59
Animo desde el penal de martorell ( seat) juntos frenaremos , mejoraremos o cambiaremos esta sociedad enferma  que nos quieren imponer.
Salud, libertad y fraternidad.
Valoración: 5
| Avisar provocación
#6.- grassa, qui t'ha vist i qui et veu
antiotan|06-12-2008 16:57
de portaveu del moviment antiotan català a Noske repressor maquiavelic, un altre vengut, el poder dona més canxa que els moviments populars? miseria de la pedanteria
Valoración: 1
| Avisar provocación
#7.- opinions
opinions|06-12-2008 17:17
el potencial mobilitzador es molt més important del que es podia preveure
els i les estudiantes han aconseguit que un tema tancat s'obri a debat public i els mitjans oficials en vagin plens
  s'ha aconseguit que una "minoria no representativa etc etc" faci sentar-se a negociar al poder "democratic etc etc" questionant un sistema de representacio antidemocratic, paternalista i autoritari, questionant unes decisions a llarg termini decididies per un sitema de poder clientelar i hermetic, corporativista, herencia del franquisme, les cupules universitaries
el moviment estudiantil no ha de deixar embaucar-se ara en caramels que busquen desmoblitzar-lo com sigui doncs s'esta questionant -no tan sols des del moviment- tot el sistema de gestio i decisio de les universitats catalanes i de l'Estat, aixo es el que hi ha de fons i els que els preocupa més
  el logic cansament despres de dues setmanes d'algunes ocupaciones -juguen amb aixo- no ha de fer acceptar res o proposar res que no sigui continuar amb la lluita, les concessions que puguin fer ara a canvi d'aturar les ocupacions les donaran més endavant forçats pel propi moviment
tot aixo s'ha de tenir en compte a l'hora de que les assembles prenguin decissions de com plantejar-se la lluita d'ara endavant
 
Valoración: 1
| Avisar provocación
#9.- Una altre opinió
interesante|07-12-2008 22:48
Les ocupacions amb docència normalitzada no han aconseguit res i a on s'ha fet el desgast és immens.
Un replegament tàctic no és cap traició, company. I sinò, parla amb els companys de TMB, van fer vaga continua durant 6 mesos? No, oi? Por algo sera. 
Valoración: 0
| Avisar provocación