Buscar  

Declaració d’USTEC·STEs després de la vaga del 14F: No abaixem la guàrdia

USTEC·STEs vol fer saber al professorat, a la resta de la comunitat educativa i al mateix conseller, que manté vius els objectius pels quals va convocar les mobilitzacions del 14F, que no abaixem la guàrdia i que estem disposats a convocar noves mobilitzacions si la conselleria continua mantenint aquelles propostes del document de bases...
USTEC - Ste's | Per a Kaos en la Red | 29-2-2008 | 557 lecturas
www.kaosenlared.net/noticia/declaracio-dustecstes-despres-vaga-14f-no-abaixem-guardia

Declaració d’USTEC·STEs després de la vaga del 14F

NO ABAIXEM LA GUÀRDIA

USTEC·STEs vol fer saber al professorat, a la resta de la comunitat educativa i al mateix conseller, que manté vius els objectius pels quals va convocar les mobilitzacions del 14F, que no abaixem la guàrdia i que estem disposats a convocar noves mobilitzacions si la conselleria continua mantenint aquelles propostes del document de bases que, tant USTEC·STEs com la majoria de la comunitat educativa, hem rebutjat incondicionalment:

  1. Qualsevol proposta de privatització i/o gestió privada dels centres públics o del seu  traspàs global als municipis.
  2. La priorització i l’increment de l’oferta de l’ensenyament privat concertat.
  3. La professionalització de les direccions i la seva possible intervenció en les relacions laborals, sobretot pel que fa referència a la contractació i a la selecció de personal.
  4. Una gestió de centres que obviï la participació del professorat i la resta de la comunitat educativa, i que dificulti el treball en equip i la presa de decisions col·lectiva en el seu desenvolupament.
  5. L’autofinançament dels centres públics.

La massiva participació en la   vaga i en les  manifestacions, tant de professorat com d’estudiants i de pares i mares, ha estat tot un referèndum de la comunitat educativa de l’escola pública contra les propostes del conseller Maragall contingudes en el document de bases per a una Llei d’educació de Catalunya.

No obstant això, el conseller continua menystenint la comunitat educativa i no ha donat encara cap resposta. La seva reacció, conjuntament amb la d’alguns mitjans de comunicació, ha estat  la de minimitzar el pes de les mobilitzacions, desprestigiar els sindicats convocants i tractar de confondre els motius pels quals la comunitat educativa ha participat en les mobilitzacions, com si tot plegat fos només un problema de malestar docent i no pas de rebuig a la seva proposta de bases.

La Conselleria continua desinformant la societat dient quan afirma que les bases s’estan negociant al Consell Escolar de Catalunya i que es posaran sobre la taula en la propera reunió de la comissió de seguiment del Pacte Nacional per l’Educació.

USTEC·STEs vol deixar ben clar que el Consell Escolar de Catalunya NO és un òrgan o­n s’hi negociï res, sinó que simplement emet informes que ni tan sols són vinculants. A més, en la composició d’aquest CEC hi estan representats, majoritàriament, la mateixa Administració, les patronals privades i les petites empreses, mentre que la comunitat educativa hi està en franca minoria, fins al punt que USTEC·STEs hi té un sol membre d’un total de més de 40. D’altra banda, la comissió de seguiment del PNE no és tampoc un òrgan de negociació, sinó, tal com el seu nom indica, de seguiment dels acords que van prendre els signants del Pacte. Nosaltres creiem que justament això és el que ha de fer aquesta comissió, però de cap manera negociar una nova llei, ja que significaria cenyir la negociació a uns acords que no han comptat amb el suport del professorat, i comportaria, a més, la impossibilitat de plantejar qüestions prioritàries que no consten als acords del PNE. Al mateix temps, per acabar-ho d’adobar, traslladar la negociació cap aquest marc n’implica l’exclusió de la representació majoritària del professorat.

Davant d’això, USTEC·STEs reitera al conseller la necessitat de retirar les bases i obrir   un procés de diàleg i negociació amb totes les organitzacions i associacions de la comunitat educativa de l’ensenyament públic, sense exclusions, per tal d’aconseguir una proposta de llei que, referendada per la comunitat educativa, tingui presents les autèntiques necessitats de l’escola pública, aporti millores per augmentar-ne la qualitat i no obri noves vies de privatització.

Paral·lelament, USTEC·STEs proposa la creació d’un marc de negociació entre la conselleria i les organitzacions sindicals del professorat convocants de la vaga per tal d’abordar la regulació de les condicions de treball del professorat que han de figurar al text legal i de totes aquelles altres que puguin desprendre’s d’altres aspectes de l’articulat.

USTEC·STEs manté el mateix compromís amb la unitat sindical que ha fet possible les mobilitzacions del 14 F. i continuarà esmerçant tots els esforços al seu abast per evitar entrebancs i avançar unitàriament fins aconseguir una Llei catalana d’educació que respongui a les necessitats de qualitat i millora de l’ensenyament públic.

Així mateix, fem una crida al professorat i a tota la comunitat educativa a seguir molt de prop els esdeveniments i a continuar debatent als centres tant propostes sobre la llei com l’oportunitat de plantejar noves mobilitzacions.

USTEC·STEs reitera la ferma voluntat de convocar mobilitzacions, si cal incloent-hi noves vagues, si les demandes plantejades pel professorat i la resta de la comunitat educativa no són ateses.

USTEC·STEs a 28 de febrer de 2008

 
Más información:

Comentarios (0)
La inserción de comentarios en esta noticia está desactivada
Col·lectiu Kaos en la Red. C/ Sant Crispí, 182 (08222). Terrassa (Barcelona)